Blog με θέματα για τη Λευκάδα
#

Blog με θέματα για το νησί της Λευκάδας

Στο blog δημοσιεύονται θέματα για το νησί της Λευκάδας, τις διακοπές μας στη Λευκάδα και άλλες χρήσιμες πληροφορίες όπως π.χ. εκδηλώσεις και δραστηριότητες. Μπορείτε να προσθέσετε στα επιμέρους θέματα του blog και τα δικά σας σχόλια :-)

Καλοκαιρινές διακοπές και φέτος στην Λευκάδα, σε αρκετά χαλαρούς ρυθμούς.

υποβρύχια φωτογραφία

Εμένα μου αρέσει να πηγαίνω στην θάλασσα για κολύμπι νωρίς το πρωί και είχα έτσι την ευκαιρία να απολαύσω την ησυχία της παραλίας και την ηρεμία της θάλασσας πριν αρχίσει να έρχεται ο πολύς κόσμος.

Πριν μερικές ημέρες βρεθήκαμε στην ορεινή Λευκάδα, στην περιοχή της Καρυάς, και είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση για το πως λειτουργούσαν παλιά τα ελαιοτριβεία.

εργαλεία ελαιοτριβείου

γιορτή μελιού

Έχουμε πάει σε πολλές εκδηλώσεις κατά καιρούς στην Λευκάδα, αλλά στην γιορτή μελιού στο Δράγανο δεν είχε βολέψει να πάμε μέχρι τώρα. Έφτασε όμως η ώρα που είδαμε και αυτή την γιορτή από κοντά.

Η Λευκάδα γενικά δεν είναι πολύ μεγάλο νησί, οπότε θεωρητικά ο γύρος του νησιού μπορεί να γίνει μέσα σε λίγες ώρες.

Πόρτο Κατσίκι

Ο Μικρός Γιαλός είναι από τις παραλίες που δεν πηγαίνουμε πολύ συχνά, αλλά αυτή την φορά κάναμε μια βόλτα προς τα εκεί και ετοίμασα και το σχετικό βίντεο.

παραλία Μικρός Γιαλός

Σε αυτή την βόλτα αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το ακρωτήρι Λευκάτας, στο νοτιότερο σημείο της Λευκάδας, όπου βρίσκεται και ο φάρος Δουκάτο.

φάρος Δουκάτο

Ένα απόγευμα, γύρω στις 5, κατευθυνθήκαμε προς την παραλία Αβάλι, στην δυτική πλευρά της Λευκάδας. Στην διαδρομή μας, περάσαμε μέσα από το χωριό Καλαμίτσι και στην συνέχεια κατηφορίσαμε προς την παραλία.

παραλία Αβάλι

Είχα μερικά χρόνια να επισκεφτώ τον καταρράκτη στο φαράγγι Δημοσάρι κι έτσι αποφάσισα να κατευθυνθώ και πάλι προς εκείνη την περιοχή για να περπατήσω σε εκείνο το μονοπάτι.

φωτογραφία του καταρράκτη

Η παραλία Αγιοφύλι είναι από τις πιο όμορφες παραλίες της Λευκάδας και βρίσκεται αρκετά κοντά στο χωριό της Βασιλικής, στη νότια Λευκάδα. Μια μέρα αποφάσισα να πάω εκεί με το ποδήλατο.

παραλία Αγιοφύλι

Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με πολιτιστικές εκδηλώσεις, γιορτές και άλλες δραστηριότητες για το καλοκαίρι του 2017 στη Λευκάδα.

γιορτή φακής

Σκέφτηκα να σας γράψω επιγραμματικά μερικά πράγματα για την Λευκάδα, δηλαδή διάφορες πληροφορίες που ίσως σαν φανούν χρήσιμες αν ενδιαφέρεστε να επισκεφτείτε το νησί.

Λευκάδα

Μέχρι και Νοέμβριο είχα πάει και παλιότερα στη Λευκάδα, αλλά φέτος πρώτη φορά επισκέφτηκα το νησί και σε έναν χειμωνιάτικο μήνα.

χειμώνας

Βρεθήκαμε λοιπόν εκεί στις αρχές Δεκεμβρίου και μεταξύ άλλων είδα την διαδικασία μαζέματος της ελιάς και τον τρόπο παραγωγής του ελαιολάδου.

ποδήλατο στη Λευκάδα

Αναμνήσεις από τις καλοκαιρινές μας διακοπές στην Λευκάδα, για το καλοκαίρι του 2016, σε ένα σύντομο βίντεο...

Έκανα και άλλες χρονιές τέτοια εποχή (μάλλον νωρίτερα τις άλλες φορές) ένα βίντεο με διάφορα πλάνα από την Λευκάδα.

Το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων στον νησί της Λευκάδας για τον μήνα Ιούλιο του 2016.

Το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων στον νησί της Λευκάδας για τον μήνα Αύγουστο του 2016.

Αν και ο καιρός μέσα στον Οκτώβριο άρχισε να χαλάει με βροχές και αισθητή πτώση της θερμοκρασίας, τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου τα σύννεφα εξαφανίστηκαν από τον ουρανό και ανέβηκε πάλι η θερμοκρασία. Εκμεταλλευτήκαμε λοιπόν την ευκαιρία για μια επίσκεψη εξπρές στη Λευκάδα για ένα Σαββατοκύριακο.

Ο Πολιτιστικός σύλλογος Νικιάνας «Οι Σκάροι» διοργανώνει Λαϊκοδημοτική βραδιά, την Παρασκευή 07 Αυγούστου 2015, στο προαύλιο του παλιού δημοτικού σχολείου Νικιάνας για τον εορτασμό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.

Η συναυλία της Μαντολινάτας του Μ/Φ Ομίλου Ορφέα Λευκάδας θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1 Αυγούστου 2015 στο Ανοιχτό Θέατρο Λευκάδας, στις 21:00.

Ένα video από την πρόσφατη επίσκεψη μας στην Λευκάδα :-)

Όπως πέρσι και πρόπερσι, έτσι και φέτος, ετοίμασα ένα βίντεο για το καλοκαίρι που έρχεται!

Μετά το πρώτο σετ με αεροφωτογραφίες τον περασμένο Μάιο, ετοίμασα και ένα δεύτερο σετ αεροφωτογραφιών από μέρη της Λευκάδας από την πρόσφατη επίσκεψη μας τον Ιούλιο στο νησί.

Στην Λευκάδα έχω βρεθεί πλέον αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, όμως μία παραλία που δεν είχα επισκεφτεί μέχρι πέρσι (2013), ήταν οι Εγκρεμνοί. Είχα ακούσει πολλά σχόλια βέβαια, και για το πόσο ωραία παραλία είναι αλλά και για το πόσα πολλά σκαλοπάτια πρέπει να κατέβεις για να φτάσεις στην παραλία... τα οποία μετά πρέπει και να τα ανέβεις για να φύγεις.

Ο Συλλόγος Λευκαδίων Ηλιούπολης και γύρω Δήμων «Η ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ» διοργανώνει στην Αθήνα εκδηλώσεις προς τιμή Της Πολιούχου της Λευκάδας και συγκεκριμένα...

Μερικές πρόσφατες (Μάιος 2014) αεροφωτογραφίες από το νησί της Λευκάδας.

Το λιμάνι στο χωριό της Βασιλικής...

Ανακοινώθηκαν οι γαλάζιες σημαίες για το 2014 από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) και στην Λευκάδα οι παραλίες που κέρδισαν φέτος το διεθνές βραβείο ποιότητας της Γαλάζιας Σημαίας είναι οι εξής...

Όπως και πέρσι, ετοίμασα και φέτος ένα καλοκαιρινό video mix με πλάνα από την Λευκάδα... κυρίως από τις παραλίες του νησιού.

Στις 30/10/2013, ημέρα Τετάρτη, πέρασα την γέφυρα της Λευκάδας και καθώς οδηγούσα μετά το κάστρο της Αγίας Μαύρας είδα τα φλαμίνγκο «προσγειωμένα» μέσα στο νερό. Αν και είχα ακούσει για την επίσκεψη τους στο νησί τέτοια εποχή, ήταν η πρώτη φορά που τα έβλεπα κι εγώ από κοντά και το θέαμα ήταν πολύ εντυπωσιακό.

Στις 04/11/2013, Δευτέρα ήταν, κάναμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο στο νησί της Λευκάδας. Εκείνη η μέρα ήταν αρκετά βροχερή και ήταν μια ευκαιρία να καταγράψουμε σε βίντεο και μια φθινοπωρινή εικόνα από την Λευκάδα.

Στις 09/08/2013 βρεθήκαμε στο Φρυά Σφακιωτών, στα Ασπρογερακάτα της Λευκάδας, για να παρακολουθήσουμε την Γιορτή Κρασιού.

Στις 06/08/2013 το απόγευμα βρεθήκαμε στο οροπέδιο του Αγίου Δονάτου κοντά στην Εγκλουβή, για να παρακολουθήσουμε την Γιορτή Φακής.

Στις 08/08/2013 παρακολουθήσαμε για πρώτη φορά την Βαρκαρόλα στην δυτική παραλία της Λευκάδας, από τον Μουσικοχορευτικό Όμιλο «Νέα Χορωδία».

Ένα από τα πανηγύρια στα οποία βρεθήκαμε φέτος το καλοκαίρι στη Λευκάδα, ήταν αυτό στη Βασιλική που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16/08/2013 στην αυλή του δημοτικού σχολείου του χωριού.

Πέρσι το καλοκαίρι (στις 17/08/2012) κάναμε κάτι αρκετά διαφορετικό από τις συνηθισμένες δραστηριότητες μας στην Λευκάδα... έναν απογευματινό περίπατο σε ορεινά "μονοπάτια" (υπήρχε δρόμος, αν και ήταν χωματόδρομος).

Το 51ο Διεθνές Φεστιβάλ Φολκλόρ της Λευκάδας θα διεξαχθεί φέτος από την Κυριακή 18 Αυγούστου έως την Κυριακή 25 Αυγούστου 2013 και θα συμμετέχουν φολκλορικά συγκροτήματα από τις εξής χώρες...

Ποικιλία πολιτιστικών εκδηλώσεων και φέτος το καλοκαίρι στη Λευκάδα, με γιορτές, γλέντι και χορούς από τους συλλόγους του νησιού.

Συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, παραδοσιακούς (και όχι μόνο) χορούς και άλλα πολλά... περιλαμβάνει το καλοκαιρινό πρόγραμμα εκδηλώσεων στην πόλη της Λευκάδας.

Ετοίμασα σήμερα ένα καινούργιο βίντεο από την παραλία «Αγιοφύλι», τα πλάνα του οποίου τραβήχτηκαν πέρσι το καλοκαίρι (2012), στις 14 Αυγούστου συγκεκριμένα... σύμφωνα με τα αρχεία μου.

Για να έχετε και μια ματιά "behind the scenes", η ιστορία έχει ως εξής...

Ανακοινώθηκαν και φέτος οι βραβεύσεις με «Γαλάζια Σημαία» για ακτές και μαρίνες. Στη Λευκάδα, για το 2013 τις «Γαλάζιες Σημαίες» απέκτησαν οι παρακάτω παραλίες

Όταν είμαστε στη Λευκάδα εκτός από αξιοθέατα και παραλίες φωτογραφίζω και διάφορα άλλα πράγματα που τραβούν την προσοχή μου, όπως για παράδειγμα κάποιες πινακίδες.

Την Κυριακή 17/03/2013 ο Μουσικοχορευτικός Όμιλος «Νέα Χορωδία Λευκάδας» βρέθηκε στη Νάουσα στα πλαίσια των εκδηλώσεων της αποκριάς και παρουσίασε στην κεντρική πλατεία της πόλης παραδοσιακούς λευκαδίτικους χορούς.

Αν έχετε επισκεφτεί αυτή την ιστοσελίδα και στο παρελθόν, λογικά θα παρατηρήσατε ότι άλλαξε η "όψη" της. Η νέα έκδοση της ιστοσελίδας ξεκίνησε να βγαίνει online χθες και από σήμερα, (εντελώς συμπτωματικά) μαζί με την αρχή της άνοιξης, ανοίξαμε κι εμείς και σας περιμένουμε :-) να περιηγηθείτε στις σελίδες τούτες.

Η πρώτη μου επαφή με το Φολκλορικό φεστιβάλ της Λευκάδας ήταν το 2010, δηλαδή το 48ο. Τότε δεν είχαμε προλάβει την παρέλαση στον πεζόδρομο, αλλά πήγαμε λίγο αργότερα στον χώρο που έγινε η τελετή έναρξης.

Αν και νησί, για την Λευκάδα δεν χρειάζεται να ταξιδέψετε με πλοίο, αλλά η πρόσβαση γίνεται εύκολα οδικώς, μέσω της μικρής γέφυρας που υπάρχει κοντά στην πόλη της Λευκάδας.

Το φρυγαδέλι είναι ένας από τους παραδοσιακούς μεζέδες στη Λευκάδα και το περασμένο Πάσχα είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τον τρόπο παρασκευής του. Γενικά σαν συνταγή είναι αρκετά εύκολη, το δύσκολο της υπόθεσης είναι μάλλον το να βρεις τα υλικά, ειδικά αν θέλεις να φτιάξεις αρκετή ποσότητα.

Ανακοινώθηκαν στην ιστοσελίδα της HELEXPO τα βραβεία Philoxenia Tourism Awards 2011 και στην πρώτη θέση της κατηγορίας "Αγαπημένος παραθαλάσσιος προορισμός" βρίσκεται η Λευκάδα :-)

Άλλη μια "πρωτοτυπία" για φέτος ήταν η επίσκεψη στο νησί της Λευκάδας πριν λίγες μέρες, δηλαδή στα μέσα του φθινοπώρου. Δεν έκατσα και πολύ, σχεδόν 48 ώρες αλλά πήρα μια ενδεικτική εικόνα του νησιού και σε μια άλλη περίοδο του χρόνου, πέρα από το καλοκαίρι.

Πέρασε το καλοκαίρι και από αναβολή σε αναβολή, πέρασε και αρκετός καιρός που δεν έγραψα εδώ και κοντεύει να φτάσει ο χειμώνας! Φέτος έσπασα το (προσωπικό) ρεκόρ παραμονής στη Λευκάδα και συνολικά πρέπει να έμεινα στο νησί γύρω στις 30 ημέρες, στις 4 επισκέψεις μου από την 1η Ιουνίου μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Τις μέρες του που βρέθηκα στη Λευκάδα (τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου), είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω και 2-3 εκδηλώσεις με παραδοσιακούς λευκαδίτικους χορούς.

Βρήκα πριν λίγο το πρόγραμμα των καλοκαιρινών εκδηλώσεων "Μεγανησιώτικα 2011" που διοργανώνονται στο Μεγανήσι και περιέχει πολλές και ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις...

Νωρίς-νωρίς φέτος το καλοκαίρι τα πρώτα μας μπάνια στη Λευκάδα (άσε που και γενικότερα δεν ενθυμούμαι να έχω κολυμπήσει Ιούνιο άλλη φορά). Και για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά... για την πρώτη μας βουτιά επιλέξαμε να κινηθούμε προς Καλαμίτσι.

Μόλις βρήκα μια λίστα με προγραμματισμένες εκδηλώσεις για φέτος (2011) το καλοκαίρι στη Λευκάδα και παραθέτω μερικές από αυτές παρακάτω...

Το καλοκαίρι έφτασε ημερολογιακά και όπως είναι φυσικό όλοι πλέον το αναμένουμε και "διακοπιστικά"... να πάμε και διακοπές δηλαδίς. Εμείς βρεθήκαμε το περασμένο σαββατοκύριακο (χθες, προχθές) στη Λευκάδα και πήραμε μια πρώτη δόση από την καλοκαιρινή Λευκάδα του 2011.

Γράφοντας πρόσφατα μια περιληπτική παρουσίαση για τις παραλίες της Λευκάδας, αυθόρμητα μου προέκυψε η αυτο-ερώτηση... "ποια είναι η αγαπημένη μου παραλία;" στο νησί.

Γενικά, μέχρι στιγμής αν και δεν τις έχω επισκεφτεί όλες (π.χ. δεν έχω πάει ακόμα στην παραλία "Μύλος" κοντά στο χωρίο Άγιος Νικήτας), έχω πάει στις περισσότερες είτε για κολύμπι είτε σαν περαστικός, οπότε μπορώ να έχω πιστεύω μια αρκετά σφαιρική εικόνα.

Στη Λευκάδα, όταν είχα πρωτοπάει το 2003, είχα μείνει στο camping της Βασιλικής. Δεν μπορώ να πω ότι είναι και το πιο "χλιδάτο" κάμπινγκ που έχω δει, πάντως βολεύτηκα μια χαρά για 10+ ημέρες που έκατσα.

Περιτριγυρίζοντας το νησί της Λευκάδας, πάντα έχω μαζί μου την φωτογραφική μηχανή, αν και έχω παρατηρήσει ότι συχνά με το κινητό τηλέφωνο βγαίνουν καλύτερες φωτογραφίες. Έτσι, σταδιακά έχω μαζέψει αρκετό φωτογραφικό υλικό και video, το οποίο μέχρι στιγμής πρέπει να είναι περίπου στα 3-4GB.

Ένα από τα θέματα που τέθηκε στο τραπέζι του καφέ το περασμένο καλοκαίρι, είναι αν και κατά πόσο κάποιος που κάνει τις διακοπές του στη Λευκάδα, ενδιαφέρετε να δει τα αξιοθέατα της Λευκάδας και να εξερευνήσει το νησί, ή απλώς θέλει να χαλαρώσει και να απολαύσει την θάλασσα.

Μία από τις συζητήσεις που κάναμε στη Λευκάδα το περασμένο καλοκαίρι, ήταν για την καθημερινότητα στο νησί κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Φωτογραφίες από τις 15 Αυγούστου (2010), στο εκκλησάκι της Αγίας Ελεούσας (κοντά στο χωριό Άγιος Πέτρος). Αναβίωση του εθίμου με τα άλογα και αρτοκλασία (ομολογουμένως ο άρτος ήταν πολύ νόστιμος).

Ανεβαίνοντας στην Καρυά, από το δρόμο που ξεκινάει από το Νυδρί (μέσω Βαυκερής), σε κάποια σημεία του δρόμου πριν φτάσουμε στο χωριό Βαυκερή, η θέα προς το Νυδρί και τα απέναντι νησάκια ήταν πολύ όμορφη.

Ανεβαίνοντας από την πόλη της Λευκάδας προς το χωριό Λαζαράτα (για να πάω στην συνέχεια στο χωριό Κάβαλος), συνάντησα ένα μνημείο (στην δεξιά πλευρά του δρόμου) και σταμάτησα για μερικές φωτογραφίες.

Φέτος στις διακοπές μας, αποφασίσουμε μια μέρα να αφήσουμε για λίγο το νησί της Λευκάδας και να επισκευτούμε το κοντινό Μεγανήσι, πέρνωντας το ferry boat από το Νυδρί.

Μπορείτε να δείτε τον καιρό στην Λευκάδα και να συγκρίνετε την μετεωρολογική πρόγνωση για τις επόμενες ημέρες σε κάποια από τις παρακάτω σελίδες:

Την πρώτη φορά που είχα πάει στη Λευκάδα (το 2003, τότε που είχε γίνει και σεισμός) είχα ακολουθήσει μια αρκετά ασυνήθιστη διαδρομή. Ήμουν πολύ φρέσκος οδηγός και μόλις είχα βγάλει το δίπλωμα και είχε περάσει ένας μήνας περίπου που είχα πάρει το αμάξι, άσε που τότε δεν είχα και GPS.

Σε καμιά βδομάδα ξεκινάμε για Λευκάδα, για τις καλοκαιρινές μας διακοπές. Υπάρχει βέβαια ο προβληματισμός για το θέμα της βενζίνης που μας ταλαιπωρεί γενικότερα, αλλά ελπίζω μέσα στις επόμενες μέρες να λυθεί το πρόβλημα και να μπορέσουμε να έρθουμε.